zaterdag 4 september 2010

Rood en roze

De taart waar ik gisteren al de rozen van liet zien is afgeleverd. Het bruidspaar was blij!
Rode rozen en een oudroze fondant lint om de taart met hun namen in goudverf. Ik wist niet zeker of ik dat mooi zou vinden, maar naarmate de taart vorderde kreeg ik er meer vertrouwen in. Ook deze taart moest worden gecapitoneerd. Jammer, want er zijn al zoveel vragen hiervoor, straks heb ik alleen maar gecapitoneerde taarten op mijn website! Hopelijk is er binnenkort iets anders in de mode...

Oké, waar was ik gebleven. O ja, bij de gekleurde rozen. Daarna heb ik de rest van het bloemwerk uitgezocht.
Hier liggen de witte rozen en pioenrozen naast de dusting poeders. Achteraf niet zo handig...


Hier dan de bloemen en het groen die ik ga gebruiken voor de bruidstaart van Kevin en Vanessa. Een van mijn favorieten zie je linksboven, de freesia's. Daarnaast rozenblaadjes (3 tot 5 op een tak), onder ruculus, rechts rode rozen, pioenrozen, witte rozen en rozenknoppen en vulbloempjes.


Stukje bij beetje bouw ik het bloemwerk rond de taart. Het leukste gedeelte van alles! Hier zie je trouwens dat het roze en het rood best goed bij elkaar kleuren.
De namen op het roze fondant schilderen in het door het bruidspaar opgegeven lettertype was niet eenvoudig! Eerst heb ik het heel voorzichtig met eetbare goudverf erop gepenseeld. Het zag er aardig uit, alleen van korte afstand was het niet te lezen! Dus overnieuw, nu met een donkerder, koperachtige kleur erover heen. Dat lukte uiteindelijk, maar ik was wel bijna een uur verder!


En de uiteindelijke taart zoals hij is afgeleverd door Leendert. Ze hadden er ook nog tien caketruffels bij besteld. Ik zal in een volgende post vertellen hoe die worden gemaakt.

Geen opmerkingen: