woensdag 22 september 2010

Even een weekje rust

He he. Het waren drukke dagen! Nu even een week alleen vertalen en volgende week er weer volle bak tegenaan. Ik heb dan een heel speciale taart in bestelling voor een heel bijzonder bruidspaar. Ik heb er nu al zin in en dit weekend ga ik met de voorbereidingen beginnen.
Maar eerst... nog even laten zien wat ik de vorige week heb gedaan. Allemaal taarten voor mensen die een bepaald lettertype wilden. Van één bruidstaart heb ik geen foto's gemaakt. Het waren cakejes met een toptaart in Louis Vuiton-stijl. In het bruin en met het lettertype van Louis Vuiton. Wow, dat was me een klus. Eerlijk? Ik was niet wild op het resultaat. Ik vond het heel modern en strak. En bruin. Erg bruin. Maar goed, het bruidspaar was heel erg enthousiast. Gelukkig maar, want om hen gaat het immers!

Maar wat had ik nog meer?
Een bruidspaar dat hoefijzers en hondenpootjes op de taart wilden en een pilotenechtpaar dat koos voor een wat eenvoudiger bruidstaart met bloementoef in lila. En.. een taart die nogal wat commoties met zich meebracht, maar dat vertel later wel ;-).

Dit is nummer 1:
Het verzoek was E & T in het lettertype palatino. Oké, dat was nog te doen. Het was overigens een fikse jongen: taart voor heel veel mensen! De onderplaat had achteraf wel groter mogen zijn, maar dit formaat is niet makkelijk aan te komen.

En dan de volgende, die met de hondenpootjes.

Het lettertype weet ik niet meer. Ik weet wel dat alles tegen zat bij het maken van deze taart: brekende bloemen, nog meer brekende bloemen, te grote drum en noem maar op. Ik was blij toen het moment kwam dat hij werd bezorgd.

En nummer 3, een klassieke, gedrapeerde:

 En nog een fotootje van de zijkant om de bloemen beter te zien. Ik had voor het eerst een nieuwe steker uitgeprobeerd van een bepaald blaadje. Ik vind hem wel leuk, maar niet zo geschikt voor de zomer. Meer voor herfst/wintertaarten.


En dan had ik nog een heel bijzondere verjaardagstaart. Ik heb nog nooit zulke uiteenlopende reacties gekregen op een taart: van "Fantastisch!" tot "Ordinair en aanstootgevend!" Die taart laat ik vanmiddag of morgen wel zien. Ik moet nu weer snel aan de slag!